Skip to main content.

Aktuality

<<- Nejnovější |50| 40 30 Nejstarší ->>

08.09.2013 16:46 - Tisíc fotek v naší galerii

Galerie uživatelských fotek na našich stránkách přesáhla tisíc nahranýh obrázků. Jubilejní nic moc výcvak je ze spirálního viaduktu Brusio. Takže se musíme poplácat po ramenou a na oslavu si dát pivo.

Obrázek z titulky najdete v odkazu pod ním.

 

Cestou na Svatý Mořic

Cestou na Svatý Mořic. 11. - 14. 6. 2013

St. Moritz.

 Spirálový viadukt Brusio

Spirálový viadukt Brusio. Licence: GNU FDL.

Zdroj: Wikipedia

Autor: Kabelleger / David Gubler (http://www.bahnbilder.ch)

 

Cestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý MořicCestou na Svatý Mořic

03.02.2013 21:07 - Na trati Dolní Lipka - Hanušovice znovu vlakem

České dráhy na žádost Pardubického kraje obnovily osobní železniční dopravu v úsecích Dolní Lipka - Hanušovice a Moravský Karlov - Mlýnický Dvůr. Celkem osm nových spojů tak po více jak roční odmlce začne obsluhovat šest vlakových stanic. Nový jízdní řád naleznete níže.

Dolní Lipka 29.10.2012

742.314-8 29.10.2012 ve stanici Dolní Lipka. Přeplněno zrovna dvakrát není.

 


Jízdní řád vlaků Dolní Lipka – Hanušovice

(platí o sobotách, nedělích a svátcích od 2. února 2013)

Os

35133

Os

35135

Os

35137

Os

35139

Os

35141

stanice

Os 35132

Os

35134

Os

35136

Os

35138

Os

35140

 

 

 

 

 

Ústí nad Orlicí

 

 

 

 

19:36

 

 

 

 

 

Dolní Libchavy

 

 

 

 

19:30

 

 

 

 

 

Dolní Dobrouč

 

 

 

 

19:21

 

 

 

 

 

Letohrad

 

 

 

 

19:17o

 

 

12:34

 

 

Letohrad

 

 

 

 

19:16p

 

 

12:39

 

 

Verměřovice

 

 

 

 

19:10

 

 

12:44

 

 

Jablonné n. Orl.

 

 

 

 

19:06

 

 

12:47

 

 

Jamné n. Orl.

 

 

 

 

|

 

 

12:51p

 

 

Těchonín

 

 

 

 

18:59o

 

 

12:52o

 

 

Těchonín

 

 

 

 

18:57p

 

 

12:56

 

 

Mladkov

 

 

 

 

18:52

 

 

13:00p

 

 

Lichkov

 

 

 

 

18:49o

 

 

13:10o

 

17:15

Lichkov

08:55

10:44

14:42

 

18:48p

 

 

16:16p

 

17:21p

Dolní Lipka

08:49o

10:38o

14:36o

 

18:42o

07:24

09:19

13:17o

15:24

17:24o

Dolní Lipka

08:47p

10:35p

14:35p

16:35

18:35p

07:29

09:24

13:22

15:29

17:29

Prostřední Lipka

08:41

10:29

14:29

16:29

18:29

07:34

09:29

13:27

15:34

17:34

Červený Potok

08:36

10:24

14:24

16:24

18:24

07:44

09:39

13:37

15:44

17:44

Podlesí

08:25

10:13

14:13

16:13

18:13

07:50

09:45

13:43

15:50

17:50

Vlaské

08:19

10:07

14:07

16:07

18:07

07:57

09:52

13:50

15:57

17:57

Hanušovice

08:14

10:02

14:02

16:02

18:02

p příjezd, o odjezd

 

Jízdní řád vlaků Lichkov – Dolní Lipka – Mlýnický Dvůr

(platí o sobotách, nedělích a svátcích od 2. února 2013)

Os 35093

Os 35095

Os 35097

stanice

Os 35092

Os 35094

Os 35096

09:10

13:37

15:15

Lichkov

10:37

14:50

16:45

09:16p

13:43p

15:21p

Dolní Lipka

10:31o

14:44o

16:39o

09:22o

13:44o

15:27o

Dolní Lipka

10:29p

14:42p

16:37p

09:25

13:47

15:30

Králíky zast.

10:25

14:38

16:33

09:28p

13:50p

15:33p

Králíky

10:23o

14:36o

16:31o

09:30o

13:52o

15:35o

Králíky

10:21p

14:34p

16:29p

09:32

13:54

15:37

Dolní Orlice

10:17

14:30

16:25

09:36p

13:58p

15:41p

Červená Voda

10:14o

14:27o

16:22o

09:37o

13:59o

15:42o

Červená Voda

10:12p

14:25p

16:20p

09:41

14:03

15:46

Moravský Karlov

10:08

14:21

16:16

09:43

14:05

15:48

Bílá Voda

10:06

14:19

16:14

09:46

14:08

15:51

Mlýnický Dvůr

10:03

14:16

16:11

p příjezd, o odjezd


 

31.01.2013 16:56 - ÖBB nakoupí 100 jednotek Desiro

Rakouský státní dopravce ÖBB oznámil objednávku na sto jednotek Desiro ML firmy Siemens. Velikost kontraktu je 550 milionů €.

Třívozové soupravy budou dodány do konce roku 2015. Třicet jednotek, které budou jezdit jako vídeňská S-Bahn, budou mít "vysokohustotní" design, se šesti dveřmi na každé straně a 244 sedadly uvnitř. Zbylých sedmdesát jednotek bude mít standardních regionálních 259 sedadel a čtyři dveře na každé straně.

V Rakousku budou vyráběny podvozky a tamtéž bude probíhat i finální montáž.

Desiro ML

Desiro ML na veletrhu InnoTrans 2008. Obrázek je Public Domain.

 

02.12.2012 01:00 - První železniční trať světa bude elektrifikována

Železniční trať z Liverpoolu do Manchesteru nese mnohá prvenství. Byla navržena samotným Stephensonem, otevřena byla 15. září 1830. Byla první dvoukolejnou tratí mezi dvěma městy a jako první zavedla pro osobní dopravu pravidelné jízdní řády a jízdenky. Prvenství za elektrický provoz si však nepřičte. Sloupy elektrické trakce začaly podél trati vyrůstat až v tomto roce.

V rámci vládního programu modernizace současné elektrické trakce a elektrifikace nových tratí bude na této trati použito napětí 25 kV střídavého napětí na 50Hz. Tato trakce byla zvolena s ohledem na přínosy, možnosti současných tratí a možných ekonomických úspor a přínosů. V současné době je totiž elektrická trakce v Albionu naprosto roztříštěná.

V drátech lze najít 5 hodnot napětí. Britové se také vyžívají v napájení třetí kolejí, kterých mají pět typů. Třešničkou zůstávají dva stále funkční systémy napájení třetí a čtvrtou kolejí, kdy v případě jedné linky metra třetí, prostřední kolej, dává -210 V a vedlejší čtvrtá kolej poskytuje +420 V.

Ve výčtu není dalších 11 typů elektrického napájení, které již byly zrušeny a jež byly v několika případech používány desítky let.

Elektrifikace této trati má hlavní oříšek v několikamílovém rašeliništi, které je až šest metrů hluboké. Stephenson při stavbě trati použil dřevěné pláty, které byly na rašeliništi položeny v několika vrstvách „plovoucích“ raftů. Elektrifikace se však bude řešit pomocí pilotů a speciálního betonu.

První elektrická lokomotiva má po trati projet v poslední čtvrtině příštího roku.

Stephensonova Raketa

Stephensonova Rachejtle na elektrickou šťávu opravdu nelítala. Dílo s názvem Locomotive Engine, "The Rocket", 1830. Na obrázku je však Stephensonova lokomotiva Northumbrian. Na dílo vypršely všechna autorská práva. Publikováno v roce 1894. Zdroj: Wikipedia.

 Otevření tratě Liverpool - Manchester

Otevření tratě Liverpool - Manchester, inaugurační jízda. Autor A. B. Clayton, 1930. Public Domain, Zdroj: Wikipedia.

Monument Williama Huskissona

Současná podoba tratě. Monument Williama Huskissona na trati Liverpool - Manchester 9.10.2004. Autor Lmno; Licence GNU-FDL; Zdroj: Wikipedia.

 

16.11.2012 12:43 - Skotsko chce novou rychlodráhu

Skotská vláda zkoumá možnost propojení měst Glasgow a Edinburg. Trasa je navrhována nezávisle na projektu rychlodráhy HS2, která by měla spojit největší britská města. Obě skotská města mají okolo půl milionu obyvatel a rychlodráha by zkrátila jízdní dobu mezi nimi na půl hodiny ze současných 50 minut.

Linka je navrhována na rychlost 225 kilometrů za hodinu a v případě schválení stavby by se po ní mělo začít jezdit v roce 2024. Skotové od trasy očekávají zlepšení obchodu mezi oběma městy a otevření pracovních příležitostí, které nebudou omezeny dopravní dostupností. Vlastní rychlodráha má taky zapůsobit na skotké vlastenectví, protože britská rychlodráha HS2 se Skotskem vůbec nepočítá.

 Britský rychlovlak APT-P

Jeden ze tří prototypů britského rychlovlaku APT-P odpočívá v železničním muzeu ve městě Crewe. Fotografie je Public Domain (autor G-Man, zdroj Wikipedia)

28.09.2012 15:59 - Představen modernizovaný "Šinkanzen" N700A

Středojaponská železniční společnost (Central Japan Railway Company, JR Central) představila modernizovanou verzi vysokorychlostního vlaku N700A, který vychází z pět let staré verze N700. Společnost operující na trati Tokio - Kjóto plánuje nasadit třináct těchto jednotek příští rok a nahradit jimi soupravy Series 700, které jsou ve službě od roku 1999.

Modernizace oproti výchozímu typu spočívá ve zvýšení bezpečnosti soupravy, komfortu pro cestující a úspornosti provozu. Šestnáctivozová souprava tak kromě vylepšeného brzdného systému byla doplněna například o detektory vibrací podvozku. 1323 možní cestující si všimnou hlavně LED světěl na záchodcích a sedaček z recyklovatelného polyesterového čalounění, stejně jako nápisu s maximální rychlostí, který bude nyní ukazovat 300 kilometrů za hodinu.

Japonský rychlovlak N700

Japonský rychlovlak N700 projíždí stanicí Gifu-Hashima. Zdroj: Wikipedia. Autor: spaceaero2. Licence: CC-ASA 3.0

 

Japonský rychlovlak N700

Japonský rychlovlak N700 na trati mezi městy Okayama and Aioi 8. května 2009. Zdroj: Wikipedia. Autor: Mitsuki-2368. Licence: CC-ASA 3.0

09.08.2012 22:42 - Stadler testuje tramvaj se superkondenzátory

Švýcarská lokomotivka Stadler ve spolupráci s dopravním podnikem města Ženevy začala testovat tramvaj vybavenou superkondenzátory. Zařízení vážící jednu tunu umožňuje, narozdíl od akumulátorů, velmi rychlé nabíjení elektrickou energií získanou při brždění. Celková kapacita umožňuje dojezd bez trakce až do vzdálenosti jednoho a půl kilometru.

V případě osvědčení této technologie budou superkapacitory vybaveny i ostatní tramvaje Tango jezdící v Ženevě.

Firma Stadler Rail AG byla založena roku 1942 a dnes má široké portfolio elektrických i motorových elektrických osobních jednotek a několik malých lokomotiv. V České Republice je firma známá zejména dodávkou elektrických jednotek pro soukromého doprace Leo Express.

Stadler Tango

Tramvaj Stadler Tango 8. července 2012 v Ženevě. Autor: Kevin B. Licence: Creative Common. Zdroj: Wikipedia

 

05.01.2012 11:56 - Talgo otevírá vagonku v Kazachstánu

Dobře známá španělská firma "Patentes Talgo S.L." ve spolupráci s kazachstánským národním železničním dopravcem KTZ (Kazakhstan Temir Zholy) otevřela v hlavním městě Almaty závod na montáž a výrobu osobních vagónů. Slavnostního oteveřní se zúčastnil i prezident Nursultan Nazarbajev.

Továrna byla postavena za rok a má vyrobní plochu přes 30 tisíc metru čverečných. Její kapacita je plánována na 150 vozů ročně. Jako první bude produkovat zakázku 420 vozů za 300 milionů € pro KTZ. Vozy budou upraveny pro specifické podmínky Kazachstánu a budou stavěny pro rychlost 200 km/h. 

Výše zmíněný nepotický prezident z ropných příjmů investuje do infrastruktury své země a železnice je na jednom z prvních míst. Zmínit můžeme například rostoucí vysokorychlostní propojení s Čínou nebo novou nákladní trať pro spojení s Perským zálivem.

Kazakhstan Temir Zholy

 Hlavní stan KTZ. Fotky jsou oficiální PR kazachstánských železnic.

Kazakhstan Temir Zholy

Kazakhstan Temir Zholy

Kazakhstan Temir Zholy

21.12.2011 22:28 - Finské dráhy mají zájem o lokomotivy Škoda

Finské dráhy plánují na rok 2012 vypsat tendr na 80 lokomotiv, určených pro provoz v extrémních zimních podmínkách. Díky úspěšnosti motorových vozů Dm12, dodaných v letech 2004 až 2006, projevily zájem i o lokomotivu 109E. Finská strana si tuto lokomotivu vyzkoušela na českých kolejích.

Parametry tendru předběžně požadují maximální rychlost 200 km/h, napájení 25 kV a 50 Hz, "finský" rozchod 1524 mm a ohled na specifické klimatické podmínky.

Škoda bude usilovat o dodávku s lokomotivou vycházející z typu 109E.

Lokomotiva řady 380 v Lichkově

Lokomotiva Škoda 109E, řady 380 ČD, při jízdách s měřícím vozem ve stanici Lichkov.

Krteček na finském vagonu

Bude ve Finsku jezdit český krteček na české lokomotivě? Krteček na finském osobním dvoupatrovém vagónu vyfocený na hlavním nádraží v Helsinkách.

 

 

16.12.2011 20:35 - Projekt nového Stuttgartského nádraží bude pokračovat

Obyvatelé spolkové země Bádensko-Württembersko se v referendu vyjádřili pro pokračování projektu Stuttgart 21. Toto veledílo, spočívající zejména v novém podzemním hlavním nádraží města Stuttgart, vyvolávalo bouřlivé diskuze a protesty od zahájení stavby v únoru roku 2010.

Pro pokračování stavby se vyjádřilo téměř 60 procent voličů. 

Tento projekt je součástí "urgentní" rychlodráhy Stuttgart-Augsburg, kdy na první části Stuttgart-Ulm bude vybudována souběžně se stávající tratí nová vysokorychlostní železnice pro Vmax 250 km/h. Na druhé části Ulm-Augsburg se plánuje modernizace stávající traťi pro maximální rychlost 200 km/h.

Bourání nádraží ve StuttgartuBourání hlavního nádraží v německém městě Stuttgartu. Vyfotil Eigeni Arbet dne 26.8.2010. Licence fotky Creative Commons BY-SA 3.0. Zdroj: Wikipedia.

 

02.04.2011 11:41 - Vossloh oznámil rekordní zisky

Skupina Vossloh Group oznámila rekordní zisk, který je oproti loňskému roku o 10.3 procenta větší a před zdaněním činí 152.1 milionu €. Celkový obrat za rok 2010 činil 1.35 miliardy € a oproti roku 2009 byl větší o 15.1 procenta. Téměř polovinu příjmu však zajistila nová část firmy, poskytující služby v oboru údržby tratí a servisu železničním společnostem. Ta byla vytvořena v roce 2009 po akvizici třech německých společností na konci roku 2009.

Mimoevropské zakázky, především ty v Číně, tvořily na zisku 29 procent. Silné zakázky na lehká osobní kolejová vozidla a soupravy metra pomohly k přečkání recese španělskému závodu ve Valencii. Obnoven byl také nárůst objednávek na posunovací lokomotivy, které firma Vossloh vyrábí v německém Kielu.

Vossloh G2000 BB Rail4chem

Lokomotiva Vossloh G2000 BB společnosti Rail4chem vyfocená 28.2.2008 v Nizozemí. Autor: Ad Boer. Licence: Creative Commons ASA 3.0. Zdroj: Wikipedia.

MaK G1206-2

Lokomotiva MaK G1206-2 jako lokomotiva číslo 603 společnosti Eisenbahn und Häfen vyfocená 20. srpna 2007 ve městě Moers (Německo). Autor: MPW57. Licence: Public Domain. Zdroj: Wikipedia.

 

 

<<- Nejnovější |50| 40 30 Nejstarší ->>